piektdiena, 2010. gada 19. marts

Ogu ķīselis ar vaniļas mērci

Man nav nekādas nostaļģijas par brūnajiem ķīseļiem, kuros tika utilizēts pagājušā gada brūnas nokrāsas ievārījums, taču šī ir pavisam cita lieta. Ātri, svaigi un garšīgi- turklāt tiek utilizētas saldētās ogas:), kuru vēl joprojām ir daudz, bet vasara nāk (nū, kalendārs saka) Avots – B.Riasa-Buhere, „Lieldienas”, dažas manas izmaiņas un mans arī receptes saīsinājums




Vajag: 300 gr dažādu saldētu ogu (man- avenes, mellenes, upenes, zemenes); 680 gr burka ķiršu kompota b/kauliņiem vai arī saldēti ķirši (manā gadījumā); 2 ĒK cukura, citrona miziņas gabaliņš, kanēļa šķipsna, 30 gr kukurūzas cietes.
Mērce:½ l piena; 1 ĒK kukurūzas cietes; šķipsna sāls; 1 TK vaniļas pulvera (nezinu, kas tas ir, man bija pāksts); 100 ml saldā krējuma
Gatavošana: Ķīselis:Katliņā likt nedaudz atkusušas ogas, ķiršus, cukuru, cedru, kanēli. Paņemt 3 ĒK sulas no katliņa, izšķīdināt cieti. Uzvārīt ogas, apmaisot pieliet cieti. Vārīt pāris minūtes, kamēr sabiezē. Izņemt cedru. Likt aukstumā uz dažām stundām. Mērce:Sajaukt 3 ĒK piena ar cieti. Pārējo pienu uzvārīt ar sāli, vaniļi, pielikt cieti un vārīt līdz mērces konsistencei. Kad atdzisīs, pievienot saputotu saldo krējumu, pilnībā atdzesēt.


Komentāri: receptē tika piedāvāts pievienot pienam citrona cedru- sarīvētu. Mana pieredze rāda, ka tas ir drošs veids iegūt pretīgu rūgušpienam līdzīgu masu. Nedariet tā! Var pielikt pāris pilienu citrona esences, ja vajag šo niansi. Un vēl- es liku mērcei klāt 2 ĒK cukura.
Grāmata, no kuras ir šī recepte- Jāņa sētas izdevums, man ļoti patīk. Ir tajā tāds īsts katoļu Lieldienu noskaņojums- grezna, priecīga. Daudz pievilcīgu recepšu, pārsvarā reālu. Un fotogrāfijas man patīk- dabiskas.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru