ceturtdiena, 2011. gada 6. janvāris

nekulinārais

kaut gan šādu ierakstu manā blogā ir maz, tomēr šodien jūtos ļoti aizkaitināta. Par paviršību un neprofesionalitāti. Gribēju nopirkt žurnālu "Dienas ēdieni" (kurš citādi man patīk arvien vairāk, jo ir dzīvs), taču neizdarīju to, jo pilnīgi nesaprotu, kā reaģēt uz vienu lietu. Viktorija Puķe un viņas receptes. Labs blogs, pēc līmeņa identisks krievu livejournal blogiem, no kuriem tematiski arī smeļas. Viss ok, viss gaumīgi, BET. Kāpēc žurnālā visi šie krievu blogosfēras hīti tiek publicēti kā VP receptes? Nu viņa taču norāda savā blogā avotus un nekādā ziņā netēlo, ka ir to sapnī ieraudzījusi! Tas ir intelekuālais īpašums, receptēm ir autori un pulicēt žurnālā nav viens un tas pats, kas rakstīt savā blogā- ar atsauci un savām bildēm! Es krievu livejournal vidē ganos gadiem,  pazīstu gan šīs receptes, gan- protams- avotus, gan daudzus precedentus, kad par šādām lietām žurnāli iekūlās pamatīgās nepatikšanās.
Cik saprotu, legāli to var darīt tikai, ja receptes īpašnieks rakstiski atļauj. Ceru, ka žurnālam ir šīs atļaujas, jo viņi nostāda Viktoriju traki nepatīkamā un riskantā stāvoklī.
Kaut gan- pat ja atļaujas ir- civilizēti būtu pieminēt īstos autorus.
Varbūt es kļūdos un neņemu vērā kaut kādus acīmredzamus apsvērumus?

3 komentāri:

  1. Anita, es iedomājos, kad Mājas viesis bija atbraucis pie manis uz māju un mēs ar bērnu taisījām ziemassvētku aitiņas, es viņiem skaidri un gaiši pateicu, ka aitiņu ideju esmu noskatījusies www.looledo.com, man atbildēja ar smaidu, ka to jau nevienam nav jāzin un publikācijā tas arī neparādījās...

    Kamēr žurnāliem par to nekādas nepatikšanas nav sanākušas, viņiem ir vienalga.

    Tas mums būtu neērti bez atsauces publicēt kādu recepti, kuru pēc tam visas lasītājas atrastu citas blogā... Tādam žurnālam laikam tas ir vienalga

    AtbildētDzēst
  2. Aija, es uzrakstīju arī uz žurnālu un viņi atbildēja korekti, taču nevarētu teikt, ka ar skaidru koncepciju. Mani tas izbrīna- liekas, visi autortiesību jautājumi šajā biznesā ir primāri.
    No vienas puses, protams, jūtos muļķīgi- mūsu valstī ie maz pieņemts paust šādas sociālās neapmierinātības- tas pienākas trakām vecenēm transportā. Taču no otras- man patiešām patīk Jūlija ko krievu livejournal un viņa pati ir ļoti godprātīga- kāpēc lai viena pēc otras viņas receptes tiktu publicētas, apejot ar klusēšanu viņas pastāvēšanu?

    AtbildētDzēst
  3. Kasīties jau negribas gan, bet ja tēma ir aktuāla, tad jākasās ir, jo ja nekustinās kādu lietu, tad nekas jau arī nemainīsies! :)

    AtbildētDzēst