sestdiena, 2012. gada 23. jūnijs

pēcjāņu putra

Man Līgo svētki jau nosvinēti- aizvakar naktī, Turaidā- beidzot sapratu šo svētku vērtību, būtību un man piemērotu veidu svinēt. Un šo sajūtu negribu sabojāt ar braucienu uz vasarnīcu, kur viss ciemats masveidā apdzersies šlāgeru un šašliku pavadījumā. Tāpēc pastaigāju pa absolūti tukšu pilsētu, nopirku peonijas un zemenes (cepu tāāādu kūku! spriežot pēc smaržas no virtuves) un klausos/skatos...hm, nu pārsvarā jau Morisiju, kaut gan tas ne visai atbilst:)) Bet man ir ledusskapī pudele "Valmiermuižas", neesmu kaut kāda marģināle!
O, tagad manā plejlistē pienāca kārta dīvainam viesim- Tomam Džonsam karalienes jubilejas koncertā:) Man patika! Viņš ir tik cienījams, kaut gan smieklīgi līdzīgs Morganam Frīmenam. Turklāt man viņš vispār patīk ar savu graujošo humora sajūtu- ja esat redzējuši Bārtona filmas "Mars attacks" pēdējās minūtes:))
Atšķirībā no Makartnija, viņš arī gadu gaitā nav zaudējis necik no balss.
Endžoj!


Bet vispār es taisījos par ēdienu:)
Pēc svētku pārmērībām ļoti noderīga būs nakts putra ar zemenēm.
Vajag (minētās proporcijas ir paredzētas 1 burciņai no džema "Bonne maman"- aptuveni 300 ml, es domāju):
1/4 gl auzu
1/3 gl piena
1/4 gl grieķu jogurta
2 TK zemeņu vai aprikožu džema (protams, daudzums variabls)
1/4 gl zemeņu
1 TK čia sēklu
Gatavošana: visu sajaukt kaut kādā traukā, likt burkā un uz nakti- ledusskapī.

6 komentāri:

  1. Mēs arī katru gadu taisāmies uz Turaidu, nu gan pienāks arī mūsu īstais brīdis turp doties! :)

    Jauki, ka to piedzīvoji...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Aija, sarežģītākas attiecības kā ar Jāņiem man nav bijušas nekad un ne ar vienu parādību. Jūtos ārkārtīgi atvieglota, ka vairs nav jāpārvar diskomforts, jo Turaidā visām lietām ir pavisam cita dimensija. Un pat ja nav izdevies uzburt pašam savas izjūtas- vērtīgi ir paskatīties, kā īsenībā lietām būtu jānotiek. Bērnam arī parādīju.

      Dzēst
    2. Vienkārši brīnišķīgi, Anita! Jāsaka, ka man arī ir ļoti... sarežģītas attiecības ar līgosvētkiem. Kad opis bija Jānis, tad bija savādāk, bet kad opja vairs nav- nekad nesaprotu, kas man būtu jāsvin un jādara šajā vakarā :(
      Paldies par Tavu pieredzi un noteikti jau būtu šogad braukuši uz Turaidu, bet bērns bija tieši pēc slimības, tad nu ceram uz nākamo gadu!

      Dzēst
  2. Kā tiek svinēti Jāņi Turaidā?
    Vaicāju tādēļ, ka es arī pievienojos pulciņam - sarežģītas attiecības ar Jāņiem.. no vienas puses liekas, ka šie svētki varētu arī vispār nebūt, no otras - nu kaut kam jau tur būtu jābūt.. Man versija parastā - vnk dārza pikniks, kuram pievienojas ugunskurs, bet tas arī viss.. pirms norakstu Jāņus pavisam galīgi gan gribētos izmēģināt tādu tautisku versiju. Šogad gan visas lietas sakrita tā, ka atkal sanāca Jāņi kā parasti.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Turaidā tieši notiek tādi Jāņi, kā pirms simtiem gadu. Nu, ar niansēm, protams, laiki citi. Es gribēju vnk parādīt bērnam pagānu rituālus, bet īstenība ļoti sanāca gan piedalīties, gan izjust. Un tajā nav ne salkanības, ne falšuma, ne arī spēles- tā viss pa īstam.
      Noteikti iesaku pamēģināt šo variantu pirms atteikšanās.

      Dzēst