otrdiena, 2011. gada 18. janvāris

kartupeļi kokospienā ar karija lapām

Man ir kartupeļu posms. Māsa, ienākot ciemos un vakariņās dabūjot kārtējo variāciju, ieinteresēti pajautāja- vai esmu nolēmusi pagatavot kartupeļus 50 dažādos veidos? Šī ideja mani uz mirkli aizrāva, taču tomēr neriskēšu, negribu nekādas saistības:) Pēdējās dienās manas kulinārās intereses galvenokārt bija sasitītas ar šķīstošās biozupas pagatavošanu krūzē (nav slikta:). Nav īstais laiks kalt ambiciozus plānus:)

Vēl pēc iepriekšējā ajurvēdiskā ragū sapratu, ka kartupelis izcili draudzējas ar visu austrumniecisko. Un tas man ļoti der. Šī recepte ir no grāmatas "Книга гастронома. Про специи" un uzreizi patika man ar sastāvdaļu skaitu. Turklāt sen jau savu laiku plauktā gaidīja kokosa piena kārba.
Receptes atstāstījums mans, korekcijas- arī.
Vajag:
400 g mizota kartupeļa, sagriezt ne pārāk plāni"*
kārba kokosa piena
8-10 kaltētas karija lapiņas**
sāls, pipari
Gatavošana:
1. Lapiņas iemērkt sakultajā pienā uz pāris stundām.
2. Iesviestot cepamo formu, likt kartupeļu kārtu, pārkaisīt ar sāli-pipariem, tad nākamo kārtu, atkal pārkaisīt un tā, kamēr nebeidzas kartupeļi. Pārliet ar pienu. Pēc vēlēšanās var pielikt masalu vai čilī piparu (pusīti, sakapāt bez sēklām- es pieliku vienu kaltētu)
3. Cept pārklātu ar foliju 180 C ap 40 minūtēm***, tad noņemt uz 10 minūtēm, lai rastos garoziņa.
Komentāri:
* cik saprotu, 400 g kartupeļa ir 4 nelieli. Man bija vismaz 7-8 palieli. Un vienalga piena bij daudz, var arī kādus 10 likt.
** kaltēts karijs nopērkams Stokmanā, tajā plauktā, kur karija pastas un japāņu izejvielas. Maksā ap latu.
*** es cepu ap stundu.
Nekāda garoziņa, protams, neradās, taču esmu pilnīgā sajūsmā no šī ēdiena. Krēmīgs, pikants, smaržīgs- ideāls!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru