svētdiena, 2011. gada 20. novembris

Graudu batoniņi. Ābolu naturālie (1/7)

Šī ir mana patreizējā kulinārā interese. Neko ērtāku uz skolu došanai es nespēju iedomāties un arī gana veselīgu- teorētiski. Jo veikala batoniņu sastāvs apstulbina. Vakar cerīgi lasīju sastāvu diabētiķu nodaļā- aj, nē, viss tas pats, tikai cukurs aizvietots. Vismaz 5 sastāvdaļas, kuru klātbūtne man liekas pretdabiska un lieka. Veselīgs produkts ar cukuru, sīrupu, 2 konservantiem, hidrogenizētu augu eļļu un vēl nez ko. Un sēra dioksīdu, kas ir nepiespiesti uzrādīts kā konservants (E220). Jā, es zinu, ka ar to apstrādā visus žāvētos augļus un pagaidām vēl nevaru atļauties pirkt neapstrādātos, taču mājās gatavojot ar rūpīgu mazgāšanu daudzos siltos ūdeņos vismaz nedaudz var samazināt. Un vispār jau labāk mazāk, bet neapstrādātu, būs vien tā arī jādara.
Nu labi, motivāciju izklāstīju:)
Kādreiz jau mēģināju pagatavot batoniņus, nekas nesanāca, atmetu ar roku.
Tagad esmu apņēmības pilna. Man ir 7 dažādas receptes, atšķirīgas gan sastāvā, gan tehnoloģijā. Diētiskums mani neinteresē, pēc šāda kritērija neatlasīju. Par termiņiem nezinu, bet nu gan jau pa kādu mēnesi pagatavošu. Tātad- batoniņu mēnesis.
Pirmā recepte ir no man līdz šim nezināmā bloga pie-maria.livejournal.com.
Vajag:
1 liels ābols
3/4 gl auzu pārslu
2 ĒK auzu (rudzu, pilngraudu) miltu
3-4 ĒK ābolu sulas vai ūdens
1/4 gl sēklu, riekstu
1/4 gl vīģu (citu žāvēto augļu)
1/2 TK kanēļa
*1 ĒK damerara cukura (mans pienesums)
Gatavošana: 
sarīvēt ābolu, sajaukt ar auzām, sakapātiem riekstiem un žāvētiem augļiem. Pievienot sulu/ūdeni, ja ābols devis par maz sulas. Atstāt uz 20 minūtēm. Uzkarsēt krāsni līdz 180 C. Viegli ieeļļot formu (aptuveni 15x30 cm). Likt maisījumu, rūpīgi izlīdzināt-piespiest. Cept pusstundu. Siltu sagriezt.
Komentāri-izmaiņas: kad sagriezu, konstatēju, ka apakšējā daļa tāda mikla un nepatīkama. Liku uz paplātes ar apakšējo daļu uz augšu un cepu vēl 15 minūtes.
Iespaidi: bērnam negaršoja, man vidēji. Nekādā ziņā neatgādina veikalā pirktos un tehnoloģija dod auzu putras garšu. Sajūta šausmīgi veselīga, pie tējas arī nav slikti, taču bērnam nederēs. Atdzisuši labi turas kopā, ir mīksti un blīvi.
Apdeits: otrajā dienā garša ir būtiski labāka!
Ieguvums: 
6 batoniņi vidēji pa 70 g.(!)
Pašizmaksa:* 87 santīmi, tātad aptuveni 14 santīmi gabalā. * kā jūs domājat, korekti ir 1 kilovatu (10 sant.) atvēlēt elektrībai (man ir mazā pārnēsājamā krāsniņa)? Vai arī vajag vairāk?

9 komentāri:

  1. kā man patīk šādi eksperimenti! laimīgais bērns, par kuru mamma tā piedomā! vai taisīji ar eko auzu pārslām, tām ir tiešam atšķirīga garša... varbūt vajag kādus citus miltus- mandeļu, piem .varbūt garša uzlabotos,

    AtbildētDzēst
  2. Irēna, paldies!
    paldies arī par ieteikumu- turpmākos eksperimentus veikšu tikai ar naturālām pārslām, nezinu kapēc aizmirsu. Slinkums bija iet līdz veikalam.
    par mandeļu miltiem- nu, tā autore uzskata, ka milti vajadzīgi kā saistviela, nez vai mandeļu derēs? taču doma laba un kafijas maļamā mašīna man ir.

    AtbildētDzēst
  3. Anita, kad es cepu burkānu kūku, miltu pusi aizstāju ar mandeļu miltiem un liekas, ka nepaliek drupanāks vai irdenāks... tas tā, varbūt noder.

    Es taisīju nesen arī līdzīgus, tikai sanāca diezgan ārā jūkoši, nu tā, kā ar jēlu olu vajadzēja apieties, tādēļ es arī esmu pašlaik ideālās batoniņu receptes meklējumos.

    AtbildētDzēst
  4. Aija, paldies, tātad mandeļu milti ir ok.
    Jā, tas mans pats pirmais eksperiments beidzās tieši ar ēšanu granolas veidā:)

    AtbildētDzēst
  5. marcipāns jau riktīgi turas kopā, tā ka es arī esmu par mandeļu miltu iesaistīšanu :)

    AtbildētDzēst
  6. Nu jā, Ilze, marcipānam gan vajadzētu jaudīgāku blenderi, nekā man ir. Man īsti nesanāk sagaidīt to stadiju, kad sāk salipt. Iepriekšējais blenderis tā aizgāja, halvu taisot:) Tagad baidos. Taču mandeļu miltu ideja mani ir pārņēmusi:) Malšu mazās pocijās kafijas maļamajā.

    AtbildētDzēst
  7. Mūsmājās riktīgi garšo batoniņiem pielikt klāt kaut kādas brokastu pārslas - chocopops vai ko tamlīdzīgu, kas forši kraukšķ. Par veselīgumu gan var padiskutēt (bet ir redzēti arī 'parastie' uzpūstie rīsu graudi, tiem nevajadzētu būt nekādiem štruntiem klāt) :)
    Miltus nekādus neliekam vispār, tikai auzas (daļu samaļam), rozīnes/žāvētos ķiršus/riekstus/mandeles/saulespuķu sēkliņas, brokastu pārslas, cukura sīrupu un nedaudz sviesta, viss tiek samaisīts un pacepts krāsnī. Improvizācija principā.

    AtbildētDzēst
  8. Guna, paldies! Es tieši vakar paskatījos rimi uz uzpūstajiem rīsu diskiem, kuru sastāvā ir tikai rīsi un padomāju- kam tādi varētu derēt. Nospriedu, ka nekam:) Bet izrādās, tie man ir akūti vajadzīgi:)

    AtbildētDzēst
  9. par mandeļu miltiem - es arī vairs mandeles un riekstus neblenderēju, jo gandrīz:)) izbeidzās blenderis. Tagad nomizoju un samaļu gaļas maļamajā mašīnā. Tāpat ar auzu pārslām.

    AtbildētDzēst