svētdiena, 2013. gada 10. februāris

turku zirnu plāceņi

no visiem pāršaugiem (kuri man garšo itin visi) mīļākie man ir turku zirņi (nuts, aunu). Es tos izmantoju visur, kur tikai var- sautējumos, zupās, salātos. Kad nevajā slinkums- taisu humusu. Tāpēc, protams, momentā pievērsu uzmanību šai receptei manā mīļajā Goodfood žurnālā (šī februāra numurs). Iztaisīju. Un pēc nedēļas (šodien) atkārtoju dubultā. Kaut gan neesmu 100% veģetāriete, olbaltumvielu jautājums man ir aktuāls- un vēl jo vairāk manam bērnam, kurš ir visai garš augošais organisms un gaļu ēd vēl retāk nekā es. Tāpēc šie plācenīši ir kā radīti mums un es nesaprotu- kā bez tiem dzīvoju agrāk. Tik garšīgi!
Vajag:
400 g konservētu* turku zirņu, noskalot-notecināt
2 daivas ķiploku (es lieku vairāk)
4 zaļie sīpolloki, sagriezt
1/2 ĒK olīveļļas+cepšanai
1 ĒK sojas mērces
1 TK malta kumīna**
1 TK malta korinadra**
2 ĒK sasmalcināta pētersīļa
1 ĒK miltu***
sāls, pipari
 *nekad neizmantoju, vārīti ir daudz garšīgāki- pārrēķiniet, cik vārītu ietilptu standarta konservu kārbā. Taču ātrais variants ar konservētiem noteikti būs labs.
** lieku veselu
***otro reizi liku turku zirņu miltus- pavisam labi un tad nekādu balto miltu. Lai labi turas, es liku vairāk- apt. 2 ĒK.
Gatavošana:
Iepriekšējā dienā izmērcēju zirņus un izvāru.
Visu, izņemot miltus, samalt blenderī (es vispirms samālu visu, izņemot zirņus, tad zirņus un visu sajaucu. Man nav ļoti jaudīgs blenderis, tāpēc lēju nedaudz ūdens klāt, lai varētu samalt. Pielikt miltus, lai mīkla blīva, kā biezpienu plāceņiem.
Likt ledusskapī uz 20 minūtēm
Veidot bumbiņas, saplacināt, apcept eļļā zeltainas. Garšīgi ar krējumu, jogurtu, jogurta mērci (ar ķiplokiem vai zaļumiem, ar kaltētām va svaigām piparmētrām)

10 comments:

  1. Ooo, es arī gribu! Man arī ļoti garšo turku zirņi, regulāri tos ēdu, bet gan vienmēr no paciņas (jau izvārītus).
    Būs kaut kad jāsaņemās un jāizmēģina šī recepte.
    Izskatās ļoti garšīgi.
    Ieva

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nu, ja pie mums būtu gatavi izvārīti pārdošanā, es arī pirktu. Konservētie tomēr maina struktūru, ja ne garšu.

      Dzēst
  2. Izskatās un izklausās varen gardi, būs noteikti jāizmēģina! ;)

    AtbildētDzēst
  3. Kā Jums liekas - vai nevārītus, bet tikai mērcētus zirņus šajā receptē lietot nevarētu?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Dace, nevārītus liek falafeļos, taču falafeļi tiek fritēti. Es neriskētu, bet man negaršo nepietiekami pagatavoti pākšaugi.

      Dzēst
  4. ļoti garšīgi, taču man cepot drupa un neturējās kopā. Kāds padoms?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Hm, Maruta, es pat nezinu, ko teikt, man tā nav gadījies. Tehnoloģiju ievēroji- milti, ledusskapis? Cik sausa bija mīkla? Vienīgais, kas man nāk prātā- varbūt zirņi bija par sausu... Jo es lēju klāt ūdeni un tad šim humusam piebēru nedaudz miltu. Nu, faktiski, tas neatšķiras no tā, ko es receptē rakstīju...
      Uz kādas uguns cepi? Varbūt par ātru, nepaguva saķerties? Es cepu uz nelielas. Nez, Maruta, tiešām nekas nenāk prātā.

      Dzēst
  5. Vāru zirņus. =)) Tūtīt taisīšu arī plācenīšus. Tavs blogs, Anita, tiešām ir vislabākais recepšu blogs, ikreizi par to pārliecinos. Liels paldies!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. liels paldies, ļoti jauki ir ko tādu dzirdēt!!! un lai izdodas plāceņi (parasti gan pēc GF receptēm viss izdodas)

      Dzēst